تبلیغات
گوناگون و جالب - پیشنهاداتی برای مبارزه با خجالتی بودن
دوشنبه 6 خرداد 1392  04:41 ق.ظ
توسط: ادمین 1

پیشنهاداتی برای مبارزه با خجالتی بودن


برای افراد خجالتی ، معمولا” برقرار کردن ارتباطات اجتماعی خیلی مشکل است. یاد گرفتن روشهایی برای حفظ آرامش و قرار گرفتن هر چه بیشتر در اجتماع برای غلبه بر این احساس خیلی موثر است . شاید شما هرگز نتوانید یک آدم خیلی اجتماعی شوید و از حضور در جمع لذت ببرید اما حداقل می توانید یاد بگیرید که چطور می توانید در یک مراسم و یا در ارتباطات اجتماعی کاملا” راحت باشید.

حساسیت زدایی

شما در چه موقعیتهایی خجالت می کشید ؟ شاید وقتی با آدمهای جدید و یا آدمهای قدرتمندتر و ثروتمندتر از خودتان حرف می زنید خجالت می کشید . شاید هم وقتی در یک جمع بزرگ قرار می گیرید و یا وقتی به یک جای جدید می روید خجالت می کشید و سعی کنید یک لیست از موقعیتهایی که باعث می شوند شما احساس ناراحتی کنید و خجالت بکشید ، تهیه کنید. سعی کنید کم کم حضور خود در چنین موقعیتهایی را بیشتر کنید و آنها را وارد زندگی خود کنید.

مثلا” سعی کنید هر روز به یک آدم جدید سلام کنید و یا برای چند دقیقه در یک کافی شاپ شلوغ بنشینید . احتمالا” در روزهای اول انجام چنین کارهایی برایتان مشکل خواهد بود اما کم کم انجام آنها برایتان عادی می شود و نگرانی و خجالت شما از بین می رود . این کار را آنقدر ادامه دهید تا همه موقعیتهایی که در لیست شما وجود دارد برایتان عادی شود.

خجالت و نگرانی خود را مدیریت کنید

یک قدم مهم برای درمان خجالت و یا اضطراب اجتماعی این است که علائم و نشانه های این احساس را شناسایی کنید. وقتی خجالت می کشید ، دقیقا” چه حسی دارید و چه تغییراتی در بدن شما رخ می دهد. بعضی ها وقتی خجالت می کشند عرق می کنند و برخی دیگر ضربان قلبشان تندتر می شود . علائم مخصوص به خودتان را شناسایی کنید و به محض اینکه احساس کردید این علائم در حال ظاهر شدن هستند سعی کنید برای چند دقیقه خودتان را از آن موقعیت دور کنید و نفس عمیق بکشید تا این علائم کمتر شود . توجه کنید که چه زمانی این علائم در شما کمتر می شوند و چه چیزهایی باعث کمتر شدن و یا ازبین رفتن آنها می شوند . با خودتان مهربان باشید و سعی کنید کم کم خودتان را با شرایط مختلف سازگار کنید تا درنهایت بتوانید بر احساس خجالت غلبه کنید.


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
How long do you grow during puberty?
چهارشنبه 11 مرداد 1396 03:24 ق.ظ
Hello There. I found your blog using msn. This
is an extremely well written article. I will be sure to bookmark it and come back to read more of
your useful info. Thanks for the post. I will certainly comeback.
michellezephyr.hatenablog.com
شنبه 7 مرداد 1396 12:28 ب.ظ
I go to see day-to-day some web sites and sites to read articles
or reviews, however this weblog gives quality based posts.
BHW
شنبه 2 اردیبهشت 1396 04:58 ب.ظ
I was recommended this blog by my cousin. I am no longer sure
whether this post is written through him as nobody else know such distinct about my problem.
You are wonderful! Thanks!
manicure
چهارشنبه 23 فروردین 1396 08:23 ق.ظ
I visited several web pages except the audio quality for audio
songs existing at this web page is really superb.
manicure
دوشنبه 21 فروردین 1396 06:16 ب.ظ
Hello there, just became aware of your blog through Google,
and found that it's really informative. I'm gonna watch out for brussels.
I'll be grateful if you continue this in future.
Many people will be benefited from your writing. Cheers!
manicure
چهارشنبه 16 فروردین 1396 08:51 ق.ظ
With havin so much content and articles do you ever
run into any problems of plagorism or copyright infringement?
My blog has a lot of exclusive content I've either written myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all
over the internet without my permission. Do you know any techniques to help protect against content from being stolen? I'd really appreciate it.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر